26 Ağustos 2010 Perşembe

Pes Etmenin Eşiğindeyim

Aman ne zormuş bu yatır kaldır. İlk 4 gün herşey iyi gidiyor gibiydi. Ama 4. günün gecesi herşey altüst oldu. Ben kendimi 1 haftaya odaklamıştım gerçi ama insan işlerin yolunda gittiğini, gelişme olduğunu görmek istiyor. Çok yorgunum ve de pes etmenin eşiğinden dönüp duruyorum.
Gece 23:00 civarı uyku öğünü veriyorum ve bundan sonra 4 saat uyumasını bekliyorum. Ama ne oluyor, hooopp Begüm Hanım 00:30'mızırdanmaya başlıyor ve arkasından gözler açılıveriyor. Yanına gitmeyince sesi gittikçe artıyor ve iyice uyanıyor. Fazla uyanmadan emziği verirsen dalıyor tekrar. Sonra kaçta uyanıyor peki? 02:30 civarında. Emziği veriyorum ağzına olmuyor, yatırıyorum kaldırıyorum olmuyor. Yaklaşık bir yarım saat uykunun eşiğine gelip bağırarak uyandıktan sonra ben pes edip emziriyorum. Sonra yatağa yatırıyorum emziği yine veriyorum, biraz bekliyorum başında, pışpışlıyorum biraz, bazen uyuyor. Uyumazsa uğraşmıyorum, yatıyorum ben, o mırıldana mırıldana uyuyor. Buradan çıkardığımız sonuç: Kuzucuk gün içinde yediğiyle doymuyor, bu eksik kalan enerjiyi alabilmek için gece uyanıyor ve var gücüyle çığırmaya başlıyor ki 'Yatır-kaldır'a takmış anne anlasın aç olduğunu da karnını doyursun. Annenin bunu anlaması üç günü buldu tabi ve bugün internette ufak bir araştırma yaptı 5 aylık bebeklerin beslenmesi hakkında. Sonuç:
  • Aldığı sürece anne sütü verilmelidir.
  • Günde iki öğün 210-240 ml hazır mama verilebilir.
  • Günde bir öğün mevsim meyvelerinin püre şekli verilebir.
  • Öğle öğününde sebze çorbası, iki tatlı kaşığı şeklinde başlanıp gün gün miktar arttırılarak verilebilir.(Sebze çorbası: 4 su bardağı su, 2 orta boy havuç, 1 orta boy patates konarak ağzı kapalı olarak pişirilir. İndirildikten sonra tel süzgeçten geçirilerek içerisine 1 tatlı kaşığı irmik ilave edilir, bir miktar pişirilir. (veya 4 su bardağı su, 2 orta boy havuç, bir orta boy patates, bir tatlı kaşığı pirinç konarak ağzı kapalı olarak pişirilir.) Bebek bu çorbaya alıştıktan sonra mevsim sebzelerinin diğerleri eklenebilir.
  • İkindi öğününde yoğurt, yine miktarı yavaş yavaş artacak şekilde verilebilir.(15:30-16:00)
  • Gece yatmadan önce muhallebi verilir, saat 20:00 civarı..
Diğer aylar için bakınız: http://www.cocukgelisim.com/beslenme.htm
4. ay kontrolümüzde doktorumuz sütümün besleyici olduğunu, belki 6. aya kadar sadece anne sütüyle idare edebileceğimizi.söylemişti. Ama yetmezse diye tavsiyelerini de eklemişti:
  • Doymazsa çok tatlı şeftali veya çok tatlı elma cam rendede püre haline getirilerek verilebilir. Belli bir miktar yok, ne kadar yerse.
  • İkinci seçenek biberonla mama verebiliriz.
  • Üçüncü seçenek kaşık maması hazırlayıp verebiliriz.
  • Dördüncü seçenek keçi sütünden taze yapılmış yoğurt.
Şindi ben hangi seçeneği deneyeceğim? Biberonla mamayı zaten arada, süt yetersiz geldiğinde veriyordum. Ama yaptığım alıntıya göre verdiğim miktar çok çok az. Önce bu miktarı arttırıp doyup doymadığına bakacağım. Aynı zamanda şeftali püresi de vereceğim bir öğün. Şeftaliyi zaten demir damlasıyla birlikte azar azar veriyordum, miktarını arttıracağım. Eğer bunlarla doymazsa da kaşık maması vereceğim.
Sonuçları önümüzdeki günlerde paylaşırım.şimdilik bu kadar.. :)

2 yorum:

  1. yatır-kaldır'da iyi gidiyordun özlem
    sakın pes etme.
    ben Yağmur'da her denememde memeyle bile sakinleşmeyen bir yavru oldu kucağımda.
    Yeri yerinden oynatıyordu walla.
    Ek gıdalarla ilgili de bildiğim kadarıyla meyve ve sebze türü gıdalar doymasından ziyade vitamin ve mineral takviyesi için veriliyor.
    Emzirme öğününü artırabilirsin, daha sık ya da daha uzun süreli mesela.
    Bir de gece emzirmen gerektiğinde iştahla mı emiyor? Eğer öyle değilse açlıktan ziyade memeye bağımlılık oluşuyor da olabilir ya da gaz veya iş gibi başka bir sorununu emerek geçirebleceğini de düşünüyor olabilir.
    Zor iş bebekleri anlamak.
    hepimize kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. Ek gıdalarda meyve sebzeler hakkındakileri ben de biryerlerde okumuştum sanırım Damla. Dediğin gibi emzirme öğününü arttırdım. Ama gece uyandığında da emzirmekten vazgeçemedim, kıyamadım valla. gündüz neyse de gece beceremedim:) Tabi bunda Eskişehir'de olmamızın, evden uzakta olmamamızın payı da büyük. Gücümü kuvvetimi toplayıp bu soruna da bir el atacağım en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil